Nebezpečný úsek CZ7146

Obec: Otice

Okres: Opava

Kraj: Moravskoslezský kraj

Aktuální stav / rozsah:

Opra
veno
Nebezpečný úsek

Přidáno: 17.2.16 10:01

Poslední kontrola: 17.2.16 10:01

GPS: 49.903286, 17.884371

Přidal: Echopix Echopix

Informace:

Jde o jednokolejný železniční přejezd přes silnici III/44346 v extravilánu, přejezd je bez závor a přejezdového zabezpečovacího zařízení, jsou zde pouze výstražné kříže se svislým dopravním značením SDZ P6 od Otic. Úhel křížení je 90°.

Přejezd je na železniční trati 315 mezi Opavou a Hradcem n. Moravicí. Jde o regionální trať s traťovou rychlostí 60 km/hod. Intenzita vlakové dopravy je 18 párů os. vlaků (hodinový takt), nákladní doprava je slabá (dřevo).

Přejezd je v těsné blízkosti křižovatky se silnicí I/57. Silnice I/57 je spojnice Opavy s Fulnekem, dálnicí D1 a Nového Jičína. Silnice I/57 je bez přídatných pruhů, přednost je upravena pomocí SDZ P4.

V blízkosti přejezdu je sjezd na pole, autobusové zastávky a areály lehkého průmyslu.

Rizikovost místa

Blízkost trati se souběžnou komunikací I/57, malá délka mezi bezp. pásmem dráhy a hranicí křižovatky, přednost dráze a silnici zároveň s vlivem na rozhodování v čase.

Nehodovost místa 01/2010-02/2016

Celkem nehod řešených PČR - 15 (Ú 0, TZ 1, LZ 10, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

9 379 000 Kč

Vývoj místa

03/2016

Ing. Tomáš Böhm ze Správy silnic Moravskoslezského kraje řekl, že správa silnic jako správce vedlejší komunikace chystá jižní obchvat Opavy, který navazuje na již vybudovaný obchvat. Součásti jižního obchvatu Opavy je i obchvat Otic, nicméně dnes je obchvat ve stavu dokumentace pro územní rozhodnutí. Celkové předpokládané náklady jsou 600 miliónů Kč. Probíhá majetkoprávní příprava a řeší se problémy s výkupy pozemků. Probíhá změna územního plánu města Opavy. Výhled realizace obchvatu je řádově za „několik let“. Dle SŽDC by se tento přejezd měl po dostavbě obchvatu Otic zrušit. Poté bude přejezd přestavěn pouze pro pěší a cyklisty. Proběhnou zde stavební úpravy, bude zde železobetonový retardér, tak aby se chodci i cyklisté bezpečně podívali v obou směrech, zda nepřijíždí vlak a bezpečně přešli. SŽDC je schopno realizovat toto opatření zhruba v roce 2017, ale musí být součinnost s realizací obchvatu Otic.

Nová kontrola

Jak správně kontrolovat

Poslední kontrola:

Echopix Echopix

Echopix Echopix 17.2.16 10:01

Opra
veno
Jednotlivý výtluk

Jde o jednokolejný železniční přejezd přes silnici III/44346 v extravilánu, přejezd je bez závor a přejezdového zabezpečovacího zařízení, jsou zde pouze výstražné kříže se svislým dopravním značením SDZ P6 od Otic. Úhel křížení je 90°.

Přejezd je na železniční trati 315 mezi Opavou a Hradcem n. Moravicí. Jde o regionální trať s traťovou rychlostí 60 km/hod. Intenzita vlakové dopravy je 18 párů os. vlaků (hodinový takt), nákladní doprava je slabá (dřevo).

Přejezd je v těsné blízkosti křižovatky se silnicí I/57. Silnice I/57 je spojnice Opavy s Fulnekem, dálnicí D1 a Nového Jičína. Silnice I/57 je bez přídatných pruhů, přednost je upravena pomocí SDZ P4.

V blízkosti přejezdu je sjezd na pole, autobusové zastávky a areály lehkého průmyslu.

Rizikovost místa

Blízkost trati se souběžnou komunikací I/57, malá délka mezi bezp. pásmem dráhy a hranicí křižovatky, přednost dráze a silnici zároveň s vlivem na rozhodování v čase.

Nehodovost místa 01/2010-02/2016

Celkem nehod řešených PČR - 15 (Ú 0, TZ 1, LZ 10, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

9 379 000 Kč

Vývoj místa

03/2016

Ing. Tomáš Böhm ze Správy silnic Moravskoslezského kraje řekl, že správa silnic jako správce vedlejší komunikace chystá jižní obchvat Opavy, který navazuje na již vybudovaný obchvat. Součásti jižního obchvatu Opavy je i obchvat Otic, nicméně dnes je obchvat ve stavu dokumentace pro územní rozhodnutí. Celkové předpokládané náklady jsou 600 miliónů Kč. Probíhá majetkoprávní příprava a řeší se problémy s výkupy pozemků. Probíhá změna územního plánu města Opavy. Výhled realizace obchvatu je řádově za „několik let“. Dle SŽDC by se tento přejezd měl po dostavbě obchvatu Otic zrušit. Poté bude přejezd přestavěn pouze pro pěší a cyklisty. Proběhnou zde stavební úpravy, bude zde železobetonový retardér, tak aby se chodci i cyklisté bezpečně podívali v obou směrech, zda nepřijíždí vlak a bezpečně přešli. SŽDC je schopno realizovat toto opatření zhruba v roce 2017, ale musí být součinnost s realizací obchvatu Otic.