Opava

Okres

25 výtluků

  • 4 / 16 % Kritická závažnost
  • 11 / 44 % Nízká závažnost
  • 10 / 40 % Opraveno
Mapa
na váš web
Více info
CZ6671
5
Úsek do 50 m

Dobrý den, výtluky se nachází na příjezdové komunikaci ke garážím na Otické ulici v Opavě-předměstí. Cesta je majetkem KÚ MSK Ostrava, ve správě ji má Školní statek Opava. Tato příjezdová komunikace k patrovým garážím je v tak ubohém stavu, že je na hranici sjízdnosti a hrozí poničení podvozků automobilů sjíždějících ke garážím.

Více
CZ9729

Bezpečnost na silnici II/464 mezi Hlubočcem a Výškovicemi Na silnici II/464 mezi Hlubočcem a Výškovicemi dochází k vážným dopravním haváriím, silnice je úzká, zvlášť nebezpečný je úsek s horizontem, kde vozidla na poslední chvíli musí sjet mimo komunikaci, aby se čelně nestřetla. Otázkou času je kdy dojde ke smrtelné dopravní nehodě. Silnice je spojnicí mezi Opavou a Bílovcem, kde projíždějí pomocí GPS i kamiony. Při poslední vážné nehodě 24.7.2019 se zranily čtyři osoby, z toho dvě děti. Viz. článek: https://www.pozary.cz/clanek/215178-hasici-zasahovali-u-nehody-se-ctyrmi-zranenymi-osobami-na-opavsku/ Vyjádření vlastníka komunikace: K Vašemu dopisu, zaslanému elektronicky dne 29. 7. 2019, jako majetkový správce krajských komunikací sdělujeme následující: Dopravně-technický stav sil. II/464, tedy její příčné šířkové uspořádání, podélný sklon i výškové oblouky mezi obcemi Hlubočec a Výškovice, je nám pochopitelně velice dobře znám, stejně tak dopravní policii ČR i správnímu silničnímu úřadu. V současné době však není ve výhledovém plánu investic Moravskoslezského kraje o rozšíření této silnice, resp. ani jejího úseku uvažováno. Případné další doplnění dopravního značení pro zvýšení bezpečnosti je v kompetenci silničního správního úřadu , odboru dopravy v Opavě po předchozím souhlasném stanovisku Policie ČR. S pozdravem vedoucí technicko-správního úseku Správa silnic Moravskoslezského kraje Středisko Opava

CZ7083

Jedná se o dlouhý přímý úsek s mostní konstrukcí, která vytváří nebezpečnou pevnou překážku.n V blízkosti konstrukce se nachází přechod pro chodce a autobusová stání. V úseku je snížená rychlost. Mezi nejčastější nehody patří srážka s pevnou překážkou.

Rizikovost místa

Mezi nebezpečné vlivy patří převážně střed s pevnou překážkou - jedná se o pilíře mostu, které jsou umístěny v bezprostřední blízkosti silnice.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 8 (Ú 3, TZ 2, LZ 2, HŠ 2)

Socioekonomická ztráta

74 203 000 Kč

Vývoj místa

2014

V místě byla realizována bezpečnostní opatření v podobě instalace svodidel na obou stranach a obou směrech.

CZ7079

Směrový oblouk menšího poloměru po dlouhém přímém úseku na silnici I. třídy, trasování v lese s přítomností stromů jako pevných překážek u pozemní komunikace tak i v oblouku, úzká krajnice s navazujícím svahem. Jedná se o silnici I. třídy spojující oblast Opavy s Polskem.

Rizikovost místa

Mezi nebezpečné vlivy patří pevné překážky ve směrovém oblouku, klesání, svah, nedostatečný rozhled.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 6 (Ú 0, TZ 0, LZ 1, HŠ 5)

Socioekonomická ztráta

1 739 000 Kč

Vývoj místa

2015

Realizace bezpečnostní úpravy povrchu ve směrovém oblouku.

CZ7146

Jde o jednokolejný železniční přejezd přes silnici III/44346 v extravilánu, přejezd je bez závor a přejezdového zabezpečovacího zařízení, jsou zde pouze výstražné kříže se svislým dopravním značením SDZ P6 od Otic. Úhel křížení je 90°.

Přejezd je na železniční trati 315 mezi Opavou a Hradcem n. Moravicí. Jde o regionální trať s traťovou rychlostí 60 km/hod. Intenzita vlakové dopravy je 18 párů os. vlaků (hodinový takt), nákladní doprava je slabá (dřevo).

Přejezd je v těsné blízkosti křižovatky se silnicí I/57. Silnice I/57 je spojnice Opavy s Fulnekem, dálnicí D1 a Nového Jičína. Silnice I/57 je bez přídatných pruhů, přednost je upravena pomocí SDZ P4.

V blízkosti přejezdu je sjezd na pole, autobusové zastávky a areály lehkého průmyslu.

Rizikovost místa

Blízkost trati se souběžnou komunikací I/57, malá délka mezi bezp. pásmem dráhy a hranicí křižovatky, přednost dráze a silnici zároveň s vlivem na rozhodování v čase.

Nehodovost místa 01/2010-02/2016

Celkem nehod řešených PČR - 15 (Ú 0, TZ 1, LZ 10, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

9 379 000 Kč

Vývoj místa

03/2016

Ing. Tomáš Böhm ze Správy silnic Moravskoslezského kraje řekl, že správa silnic jako správce vedlejší komunikace chystá jižní obchvat Opavy, který navazuje na již vybudovaný obchvat. Součásti jižního obchvatu Opavy je i obchvat Otic, nicméně dnes je obchvat ve stavu dokumentace pro územní rozhodnutí. Celkové předpokládané náklady jsou 600 miliónů Kč. Probíhá majetkoprávní příprava a řeší se problémy s výkupy pozemků. Probíhá změna územního plánu města Opavy. Výhled realizace obchvatu je řádově za „několik let“. Dle SŽDC by se tento přejezd měl po dostavbě obchvatu Otic zrušit. Poté bude přejezd přestavěn pouze pro pěší a cyklisty. Proběhnou zde stavební úpravy, bude zde železobetonový retardér, tak aby se chodci i cyklisté bezpečně podívali v obou směrech, zda nepřijíždí vlak a bezpečně přešli. SŽDC je schopno realizovat toto opatření zhruba v roce 2017, ale musí být součinnost s realizací obchvatu Otic.

Martin Král
Martin Král 30.10.19

CZ3124, Šilheřovice, silnice Dolina

Aktivita: Zkontrolován

Tak ani letos se tato cesta opět neopravila...Cesta je tak v katastrofálním stavu, že ji nelze považovat za cestu, ale za pole... Správce komunikace by se měl vážně nad sebou zamyslet, zda chce dostávat první místa za nejhorší silnici v kraji a možná i v ČR, anebo začne konečně konat a v příštím roce 2020 nechá celou silnici kompletně opravit.

libor blažek
libor blažek 28.8.19

CZ9744, Brumovice, silnice č.4597

Aktivita: Zkontrolován

Dobrý den, vlivem prudkého deště byla silnice č.III/4597 znečištěna hlínou z přilehlých polí, proto jsme v pondělí 26.8.2019 vyslali samosběr na úklid tohoto úseku. Po vyčištění vznikly na penetraci výtluky, které nám náš zaměstnanec nahlásil a dnešního dne byly výtluky vyspraveny turbomechanizmem. Chci upozornit, že účastníci silničního provozu jsou na špatný stav silnice upozorněni SDZ s dodatkovou tabulkou "silnice v havarijním stavu". Jedná se o silnici malého dopravního významu, ale i tuto silnici se snažíme udržovat tak, aby nebyly dopravní závady, než dojde k její rekonstrukci (je zařazena v seznamu SSMSK - návrh k rekonstrukci). S pozdravem Bc. Libor Blažek, ved. provozního úseku, SSMSK, p.o., středisko Opava

Milan Nedvídek

Bezpečnost na silnici II/464 mezi Hlubočcem a Výškovicemi Na silnici II/464 mezi Hlubočcem a Výškovicemi dochází k vážným dopravním haváriím, silnice je úzká, zvlášť nebezpečný je úsek s horizontem, kde vozidla na poslední chvíli musí sjet mimo komunikaci, aby se čelně nestřetla. Otázkou času je kdy dojde ke smrtelné dopravní nehodě. Silnice je spojnicí mezi Opavou a Bílovcem, kde projíždějí pomocí GPS i kamiony. Při poslední vážné nehodě 24.7.2019 se zranily čtyři osoby, z toho dvě děti. Viz. článek: https://www.pozary.cz/clanek/215178-hasici-zasahovali-u-nehody-se-ctyrmi-zranenymi-osobami-na-opavsku/ Vyjádření vlastníka komunikace: K Vašemu dopisu, zaslanému elektronicky dne 29. 7. 2019, jako majetkový správce krajských komunikací sdělujeme následující: Dopravně-technický stav sil. II/464, tedy její příčné šířkové uspořádání, podélný sklon i výškové oblouky mezi obcemi Hlubočec a Výškovice, je nám pochopitelně velice dobře znám, stejně tak dopravní policii ČR i správnímu silničnímu úřadu. V současné době však není ve výhledovém plánu investic Moravskoslezského kraje o rozšíření této silnice, resp. ani jejího úseku uvažováno. Případné další doplnění dopravního značení pro zvýšení bezpečnosti je v kompetenci silničního správního úřadu , odboru dopravy v Opavě po předchozím souhlasném stanovisku Policie ČR. S pozdravem vedoucí technicko-správního úseku Správa silnic Moravskoslezského kraje Středisko Opava

Více