Nebezpečný úsek CZ7051

Obec: Pertoltice pod Ralskem

Okres: Česká Lípa

Kraj: Liberecký kraj

Aktuální stav / rozsah:

Opra
veno
Nebezpečný úsek

Přidáno: 17.2.16 9:05

Poslední kontrola: 17.2.16 9:05

GPS: 50.68148447, 14.73044602

Přidal: Echopix Echopix

Informace:

Jde o úsek silnice II/270 (km 26,8 - 27,1). Silnice č. II/270 prochází okresem Česká Lípa od jihu od města Dubá a končí na státní hranici se SRN za obcí Petrovice. Ve směru od Mimoně směrem na Jablonné v Podještědí je zde pravotočivá zatáčka, které předchází mírné klesání. Nyní je zde již osazeno svislé DZ č. A 1a,b (Zatáčka vpravo, vlevo) a A 8 (Nebezpečí smyku) z obou směrů jízdy, v zatáčce došlo ke zvýraznění DZ č. Z 3 pomocí retroreflexního žlutozeleného podkladu.Silnice II/270 spojuje silnice č. I/9 a I/13 (TEN-T) a převádí dopravu v okresu Česká Lípa od severu k jihu. Jde o otevřený úsek bez záchytných systémů, v okolí se nacházejí pastviny, odvodnění komunikace je do silničního příkopu a do travnatého svahu.Jde o dvoupruhovou komunikaci bez stoupacích pruhů, šířka 2x 3,7m, po obou stranách je krajnice o šíři 0,5m.

Rizikovost místa

Nebezpečné vlivy zde jsou náhlá změna směrového vedení komunikace, umocněná případnými nepříznivými klimatickými podmínkami.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 28 (Ú 0, TZ 0, LZ 39, HŠ 3)

Socioekonomická ztráta

17 517 000 Kč

Vývoj místa

11/2015

Npor. Bc. Martin Markl, vedoucí dopravního inspektorátu Česká Lípa podotkl, že tento úsek má svoji hostorii. Zhruba 3 roky zpátky Krajský úřad Libereckého kraje ve spolupráci s německou stranou zpracoval projekt, který tento úsek také hodnotil. Na základě tohoto projektu byl tehdy tento úsek doplněn SDZ, byly nainstalovány směrové desky a bylo obnoveno VDZ. VDZ npor. Bc. Martin Markl považuje za naprostou samozřejmost komunikací. Bohužel tomu tak není všude. Projekt před třemi lety přinesl mírné zlepšení situace, ale nepomohl úplně. Jakmile se zde zhorší pověrnostní podmínky je to jeden z úseků v Libereckém kraji, kde se pravidelně stávají dopravní nehody. Nízkonákladová a jednoduchá řešení v tomto úseku již byla aplikována a nepomohlo to. Momentálně již zbývá pouze zásadnější změna např. výměnou povrchu nebo stavební úpravou. To je další krok, který by měl zde následovat. Dle Policie by tedy byl ideální stav výměna povrchu, změna oblouku a možná i změna sklonu.

02/2016

Ing. Jan Čáp, vedoucího odboru dopravy Libereckého kraje uvedl, že tento úsek chce Liberecký kraj realizovat v roce 2016. Krajská správa silnic má připravenu projektovou dokumentaci. Momentálně probíhá fáze inženýrských činností k projektové dokumentaci. Je zde v plánu vylepšit protismykové vlastnosti vozovky. Úprava se nebude týkat narovnání oblouku, protože to by se muselo řešit územní řízení a museli by se řešit jiné pozemky, takže úpravy se budou týkat stávající komunikace. Je v plánu na rizikovost úseku více upozornit zvýrazněním SDZ a VDZ. Úprava se zatím plánuje na rok 2016.

09/2016

Mělo by zde dojít k výměně obrusné vrstvy a ke zvýraznění SDZ. Stále se zde stává mnoho nehod, které neeviduje Policie ČR, protože k nim není přivolána. Realizace úprav by měla proběhnout v roce 2017.

Nová kontrola

Jak správně kontrolovat

Poslední kontrola:

Echopix Echopix

Echopix Echopix 17.2.16 9:05

Opra
veno
Jednotlivý výtluk

Jde o úsek silnice II/270 (km 26,8 - 27,1). Silnice č. II/270 prochází okresem Česká Lípa od jihu od města Dubá a končí na státní hranici se SRN za obcí Petrovice. Ve směru od Mimoně směrem na Jablonné v Podještědí je zde pravotočivá zatáčka, které předchází mírné klesání. Nyní je zde již osazeno svislé DZ č. A 1a,b (Zatáčka vpravo, vlevo) a A 8 (Nebezpečí smyku) z obou směrů jízdy, v zatáčce došlo ke zvýraznění DZ č. Z 3 pomocí retroreflexního žlutozeleného podkladu.Silnice II/270 spojuje silnice č. I/9 a I/13 (TEN-T) a převádí dopravu v okresu Česká Lípa od severu k jihu. Jde o otevřený úsek bez záchytných systémů, v okolí se nacházejí pastviny, odvodnění komunikace je do silničního příkopu a do travnatého svahu.Jde o dvoupruhovou komunikaci bez stoupacích pruhů, šířka 2x 3,7m, po obou stranách je krajnice o šíři 0,5m.

Rizikovost místa

Nebezpečné vlivy zde jsou náhlá změna směrového vedení komunikace, umocněná případnými nepříznivými klimatickými podmínkami.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 28 (Ú 0, TZ 0, LZ 39, HŠ 3)

Socioekonomická ztráta

17 517 000 Kč

Vývoj místa

11/2015

Npor. Bc. Martin Markl, vedoucí dopravního inspektorátu Česká Lípa podotkl, že tento úsek má svoji hostorii. Zhruba 3 roky zpátky Krajský úřad Libereckého kraje ve spolupráci s německou stranou zpracoval projekt, který tento úsek také hodnotil. Na základě tohoto projektu byl tehdy tento úsek doplněn SDZ, byly nainstalovány směrové desky a bylo obnoveno VDZ. VDZ npor. Bc. Martin Markl považuje za naprostou samozřejmost komunikací. Bohužel tomu tak není všude. Projekt před třemi lety přinesl mírné zlepšení situace, ale nepomohl úplně. Jakmile se zde zhorší pověrnostní podmínky je to jeden z úseků v Libereckém kraji, kde se pravidelně stávají dopravní nehody. Nízkonákladová a jednoduchá řešení v tomto úseku již byla aplikována a nepomohlo to. Momentálně již zbývá pouze zásadnější změna např. výměnou povrchu nebo stavební úpravou. To je další krok, který by měl zde následovat. Dle Policie by tedy byl ideální stav výměna povrchu, změna oblouku a možná i změna sklonu.

02/2016

Ing. Jan Čáp, vedoucího odboru dopravy Libereckého kraje uvedl, že tento úsek chce Liberecký kraj realizovat v roce 2016. Krajská správa silnic má připravenu projektovou dokumentaci. Momentálně probíhá fáze inženýrských činností k projektové dokumentaci. Je zde v plánu vylepšit protismykové vlastnosti vozovky. Úprava se nebude týkat narovnání oblouku, protože to by se muselo řešit územní řízení a museli by se řešit jiné pozemky, takže úpravy se budou týkat stávající komunikace. Je v plánu na rizikovost úseku více upozornit zvýrazněním SDZ a VDZ. Úprava se zatím plánuje na rok 2016.

09/2016

Mělo by zde dojít k výměně obrusné vrstvy a ke zvýraznění SDZ. Stále se zde stává mnoho nehod, které neeviduje Policie ČR, protože k nim není přivolána. Realizace úprav by měla proběhnout v roce 2017.