Editace profilu Miroslav Brábník
Poslední aktivity
Praha 3, Roháčova ulice. Vozovka v úseku mezi ulicemi Domažlická a Koldínova je v délce 78 metrů dluhodobě ve velmi špatném stavu.
Od místní tabule Struhaře ke křižovatce do Nechanic bylo koncem června opraveno, na 430 metrů dlouhém úseku, 133 výtluků. Na posledním 70 metrů dlouhém úseku před křižovatkou, zůstalo 27 výtluků bez opravy. Snad proto, aby řidiči měli připomínku, jak původně vypadal celý úsek do Struhařů.
Silnice v obci Struhaře je v havarijním stavu už 30 let. Spálené Poříčí, kam obec patří, s tím nemůže nic dělat neboť vozovka patří plzeňskému kraji. Starosta Spáleného Poříčí má funkci i v krajském orgánu. Takže spíše neochota, než nemožnost něco udělat.
Na 500m dlouhém úseku mezi tabulí Struhaře a křižovatkou na Nechanice je 65 výtluků. V loňském roce byl tento úsek 2x "opravován", stejně tak, jako každoročně v předcházejících 20 letech. Když už neumí správa silnic udržet vozovku sjízdnou, není na čase vyhodit toho, kdo za to odpovídá?
V souvislosti s opravou výtluků v obci Struhaře, byly odstraněny výstražná a příkazová značka, jak v obci, tak na kraji nebezpečného úseku na křižovatce Nechanice - Struhaře. Zde však zůstalo cca 200 m se 28 děrami ve vozovce, kterých se ruka pracovníků údržby komunikací ani nedotkla. Že by to byl opravdu základ budoucího skanzenu o stavu silnic první poloviny minulého století?
V souvislosti s opravou výtluků v obci Struhaře, byly odstraněny výstražná a příkazová značka, jak v obci, tak na kraji nebezpečného úseku na křižovatce Nechanice - Struhaře. Zde však zůstalo cca 200 m se 28 děrami ve vozovce, kterých se ruka pracovníků údržby komunikací ani nedotkla. Že by to byl opravdu základ budoucího skanzenu o stavu silnic první poloviny minulého století?
I takto řeší Správa silnic Plzeňského kraje havarijní stav vozovky ve Struhařích. V loňském roce byly uvedené značky na místě 8 měsíců. V letošním roce je to již více než 2 měsíce. Řidič je přece povinen přizpůsobit jízdu stavu vozovky, tak proč jí opravovat.
Kromě výmolů, připomíná celý úsek vozovky spíše roletu, než kvalitní vozovku. V okolí, s výjimkou Jeseniovy a Koněvovy ulice mají všechny všechny vozovky podobný povrch, sice bez výmolů avšak velmi hrbolatý.
Nevyhlášená soutěž o nehorší stav komunikace v Plzeňském kraji pokračuje i letošním roce. Vzhledem k úsilí silničářů a vedení správy komunikací o zachování havarijního stavu povrchu vozovky ve Struhařích, doporučuji tuto část komunikace prohlásit za skanzen, opatřit ji z obou stran závorami a vybírat poplatek od projíždějících řidičů za zážitek, umožňující poznat, jak vypadaly silnice i vyšších tříd než je tato, v polovině minulého století. Vybrané peníze by bylo možné použít také na úhradu škod, které stav silnice způsobuje místním obyvatelům (zablácené ploty a bahno na fasádách domů, dýchání zvířeného prachu od projíždějících automobilů firmy Maso Brejcha, jejichž řidiči zásadně nedodržují stanovenou 30 km rychlost). Možná by pomohlo vypočítat, kolik peněz již bylo za posledních 20 let vynaloženo na nic neřešící záplatování děr v totálně narušené struktuře vozovky, a předepsat tuto částku odpovědným pracovníkům k úhradě.
Toto je stav silnice v obci Struhaře - Spálené Poříčí dva měsíce po "opravě". Hanba nepadá na hlavu pracovníků údržby komunikací, ale těch, kteří rozhodují o tom, že těleso vozovky, které je v havarijním stavu se již 25 let jen záplatuje, nikoli opravuje.