Olomoucký kraj

Kraj

196 výtluků

  • 59 / 30 % Kritická závažnost
  • 66 / 34 % Nízká závažnost
  • 71 / 36 % Opraveno

Nadřazený celek

Podřazené jednotky:

Mapa
na váš web
Více info
CZ9362
4
Jednotlivý výtluk

V Kokorách na silnici č.55 mezi Přerovem a Olomoucí na mostku přes Olešnici je při kraji samostatný neoznačený nebezpečný výtluk.

CZ9292

Biskupice - Kralice na Hané. Je to důležitá spojnice mezi těmito obcemi. Po celé cestě je hromada výmolů, je to dlouhodobě naprosto nerovná neudržovaná cesta lemovaná po obou stranách nebezpečnými krajnicemi s mnohdy opravdu hlubokými výmoly! Cesta má sloužit i jako cyklostezka....což je zřejmě vtip. Pro cyklisty je zvlášť za snížené viditelnosti nebezpečná.

CZ8931

Prostějov-Vrahovice pod železničním mostem-směr Držovice, urgováno 19.11.2017,na správě silnic Olomouckého kraje,po půl roce se stav zhoršil na nebezpečné místo komunikace III/44932 ve Vrahovicích. odpověď SSOK Olomouc-do roku 2020 se neuvažuje,o větší opravě a tento úsek se má nadále jen záplatovat. Ani po půl roce žádné záplatování neproběhlo, stav této komunikace je nadále nebezpečný, protože všichni jezdí středem a vyhýbají se těmto stále větším výtlukům. Zřejmě se čeká, až se v tomto úseku stane vážná nehoda.

CZ8445

Na ulici Karafiátová v Olomouci, od budovy 511/20 až po pivnici Mototechna, je cca 200 metrů silnice plné výmolů. Jeden výmol je větší než druhý - je to dosti nebezpečné.

CZ8444

Na ulici Karafiátová v Olomouci, před budovou 525/5, se nachází parkoviště, kde snad už žádný asfalt není. Délka parkoviště je cca 50 metrů. Je to kompletně rozbité.

Více
CZ7507

Silnice mezi Vyšovice a Němčice. Polovina vozovky je sice opravená, ale zbylá půlka (3 kilometrů) je velmi nebezpečná. Povrch je hrbolatý, auto skáče a dokonce pod sklonem sjíždí pryč z vozovku, a to v obou směrech. V jednu chvíli mi dokonce protijedoucí užitkový vůz sjel jedním kolem do mého protilehlého pruhu. Není tady ani značení, které by přikazovalo snížit rychlost. Riziko rovněž nárazu do stromu. Prosím dodělat opravu.

CZ7505

Nebezpečná zatáčka na E442.směrem ke kruhovému objezdu (na Mohelnice). Není zde ani značka, která by v tomto směru varovala před prudkou zatáčkou, ani značka, která by přikazovala snížit rychlost (a přitom v opačném směru varovná značka je). Málem jsem do zatáčky vjel rychlostí přes 110 km/hodinu. Plus navíc podél zatáčky není doprovodné značení ukazující směr zatáčky (v opačném směru toto značení opět je)

CZ7122

Úsek je tvořen silnicemi I. a III. třídy, protisměrnými oblouky s následným přímým úsekem. Různý stav povrchu vozovky na různých částech úseku. Časté střídání světla a stínu.

Rizikovost místa

Nepřizpůsobení rychlosti dopr. technickému stavu vozovky (zatáčka), Nepřízp. rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 17 (Ú 1, TZ 4, LZ 12, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

46 385 000 Kč

Vývoj místa

01/2016

Dle pana Jemelky z ŘSD v letošním roce 2016 proběhne na silnici I. třídy odstranění stromů, které se nacházejí v blízké vzdálenosti od zpevněného okraje vozovky a 1,1m od svodidel z důvodu zachování deformační zóny svodidel. V průběhu roku bude prováděná postupná výměna nevyhovujících svodidel. Není zatím jasné,zda půjde i o výměnu svodidel se spodní pásnicí chránící především motorkáře.

02/2016

Dle Ing. Ladislava Růžičky, vedoucího odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Olomouckého kraje byla v roce 2014 na silnici III/44423 provedena oprava povrchu.

03/2016

Ještě v březnu 2016 by na silnici I. třídy mělo dojít k vykácení stromů v blízkosti komunikace a v pracovní šířce svodidel, komunikace bude doplněna směrovými sloupky. ŘSD zvažuje provedení inspekce svodidel a následnou výměnu nevyhovujících svodidel. V rámci výměny by se v nejkritičtějších místech zvažovala i instalace motosvodidel.

01/2017

Vyjádření ŘSD: Na základě upozornění Policie ČR v roce 2016 došlo v uvedeném úseku k vykácením stromů, které bezprostředně ohrožovaly bezpečnost silničního provozu. Dále byl zpracován pasport svodidel a jeho výsledky budou zapracovány do plánu oprav na letošní rok 2017.

CZ7120

Dlouhý přechod pro chodce přes tři pruhy mezi dvěma křižovatkami, v blízkosti se nachází rezidenční oblast města. Přechod také slouží jako přístup k zastávkám MHD.

Rizikovost místa

delší doba pobytu chodce na vozovce, možnost objetí vozidla dávající přednost chodci, vazba přechodu na zastávky MHD

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 0 (Ú 0, TZ 0, LZ 0, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

0 Kč

Vývoj místa

04/2015

Na této komunikaci nedošlo k žádné nápravě ani zlepšení stavu, naopak vlivem prací na kanalizaci, které zasáhly do vozovky, došlo k odstranění již tak mizerného dopravního značení na přechodu samém. Dle vyjádření policie se tento přechod pro chodce má zcela zrušit k pololetí roku 2015. Město Mohelnice by mělo mít zpracovaný projekt tohoto úseku, ale v jaké fázi se tento projekt nachází, se nedá zatím přesně říci.

09/2015

Zatím vyřešeno tak, že přechod byl zrušen úplně.

01/2016

Dle Ing. Petra Michka, vedoucího oddělení rozvoje a investic města Mohelnice, tak město Mohelnice připravuje projektovou dokumentaci nového přechodu pro chodce, která je momentálně ve fázi vyjadřování.

01/2016

Dle pana Jemelky z ŘSD by realizace stavby nového přechodu pro chodce měla proběhnout v roce 2016. Stavbu bude provádět město Mohelnice.

03/2016

Dle informací bylo již na relizaci stavby vydáno stavební povolení.

09/2016

Probíhá výstavba nového přechodu pro chodce.

10/2016

Byla dokončena výstavba nového bezpečnějšího přechodu pro chodce včetně středového ostrůvku a nasvětlení veřejným osvětlením.

CZ7118

Dvoupruhová komunikace v extravilánu, kombinace směrových prvků - dlouhé přímé úseky a směrové oblouky menších poloměrů. Úsek je lemován stromořadím, a souběžně vede společná stezka pro chodce a cyklisty.

Rizikovost místa

Směrové oblouky po dlouhém přímém úseku, stromy jako pevné překážky, souběh společné stezky pro chodce a cyklisty.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 37 (Ú 6, TZ 3, LZ 20, HŠ 26)

Socioekonomická ztráta

155 945 000 Kč

Vývoj místa

12/2015

V daném místě nejen, že nedošlo k jakékoliv nápravě, naopak se zde stalo několik nehod, které se ve výsledku postaraly o „odstranění“ zbývajících stromů v této nebezpečné zatáčce. Z původních stromů zůstal již jen jediný strom. Nadále se v tomto místě stávají dopravní nehody a mnoho z vybouraných aut sjelo i na přilehlou cyklostezku. Policie při poslední bezpečnostní inspekci navrhovala osazení svodidel, nicméně to se zatím nepodařilo prosadit. Odbor památkové péče města Olomouce je stále proti, protože se jedná o historickou alej stromů. V úseku došlo k nadstandartnímu osazení svislého dopravního značení, ale bohužel toto místo je stále černou můrou všech projíždějících řidičů. Odborníci zabývající se bezpečnosti na komunikacích se shodují, že stromořadí je mimořádně nebezpečným prvkem v blízkém okolí komunikace a neumožňuje řidiči v kritické situaci rozumným způsobem opustit komunikaci!

02/2016

Dle Ing. Ladislava Růžičky, vedoucího odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Olomouckého kraje tak stav zabezpečení na této silnici se nijak nezměnil (jde o památkově chráněnou alej).

11/2016

V listopadu 2016 proběhla schůzka za účasti Krajského úřadu, Správy silnic Olomouckého kraje, Silničního správního úřadu, Policie ČR, Národního památkového ústavu v Olomouci a zástupců Dopavní snídaně, na které byl dohodnut postup řešení. Realizace navržených opatření se předpokládá v roce 2017.

Více
Petr Král

velká část vozovky v mnoha úsecích zcela chybí. v mnoha úsecích již nemožné míjení vozidel bez poškození podvozku jednoho z nich pokud zcela nezastaví.

Více