Moravskoslezský kraj

Kraj

495 výtluků

  • 72 / 15 % Kritická závažnost
  • 121 / 24 % Nízká závažnost
  • 302 / 61 % Opraveno

Nadřazený celek

Mapa
na váš web
Více info
CZ9205

Tzv. Malá Jablunkovská je jednosměrná ulice v havarijním stavu. Na jedné straně je široký chodník nepravidelně dělený a na druhé parkující auta nepravidelně u krajnice. Ulice je úzká a děravá, nepřehledná, kvůli jednosměrkám připojujících se zprava, a celkově nebezbečná. Měl by se opravit jak povrch ulice tak i povrch chodníku. Ulice by se měla rozšířit a přidat by se mělo i podélných parkovacích míst, ne však na úkor parku.

CZ8823

Při příjezdu do Frýdku-Místku ze směru od Příbora je před odbočovacím pruhem k Obi málo viditelná ale rozsáhlá prohlubeň. Místo bylo v minulosti již očividně spravované a silnice se zde opět začíná propadat.

Více
CZ9352

Dobrý den, chtěl bych nahlásit nebezpečný úsek, který se nachází v Ostravě na křižovatce ul. Mitrovická a ul. U Sochy. Jde o to, že pokud jedeme autem po silnici U Sochy směrem k silnici Mitrovická, je zde velice nepřehledná zatáčka z pravé strany. Je to problém, protože z pravé strany této silnice je přerušovaná čára, takže PŘÍPADNÝ PŘEDJÍŽDĚJÍCÍ automobil v levém pruhu z tohoto směru nelze zaregistrovat pouhým pohledem vpravo. Je třeba se podívat do malého nenápadného dopravního zrcadla, které si většina řidičů ani nevšimne, a častokrát bývá zamlžené nebo znečištěné, že tam nejde nic vidět. Navíc, spousta řidičů stopku ignoruje. Mám za to, že i přes dodržení všech pravidel jízdy ze směru ulice U Sochy (tedy stopka), a řádném rozhlédnutí, může v situaci, když předjíždí vozidlo z pravé strany po ulici Mitrovická, dojít k vážné dopravní nehodě, protože předjíždějící vozidlo jede zřídkakdy rychlostí 50 km v hodině. Situaci by jednoduše vyřešila plná čára.

CZ8459

Křižovatka v Klimkovicích na ulici Čs. armády a Ostravské u benzínové pumpy nebezpečné nerovnosti, zvláště pro motorkáře při odbočování na Ostravskou po celé šířce pruhu, v délce cca 50 m od hranice křižovatky.

CZ8033

Vytřískaný kanál na velmi rušné křižovatce. Výtluku se musí vyhýbat, což v takové křižovatce dělá problémy. Vzhledem k velké rychlosti aut z okolních směrů hrozí poškození auta !

CZ7495

Prakticky celá ulice Moravská, zejména ve směru na ulici Místeckou je děravá jako po bombardování a zaslouží si kompletní rekonstrukci. Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně vytíženou silnice, tak je ostuda v jakém je stavu. Vhodným řešením by také bylo odstranění retardéru umístěného za autobusovou zastávkou ÚMOb Jih, jenž zde zcela postrádá smysl. Pouze zvyšuje hluk a znečištění častým brzděním a akcelerací, snižuje plynulost a bezpečnost provozu a zvyšuje riziko nehody (dojde zde k několika nehodám ročně).

CZ6597

na příjezdu ve směru od Karviné je velmi rostlý strom nyní obsypán listy, který nebezpečně zabraňuje výhledu řidiče zda se na přechodu nenachází nějaký chodec/cyklista, taktéž značka která je zde umístěna je z části zakrytá stromem. Taktéž chodec či cyklista nemají dostatečný přehled o tom, zda ze dvouproudové cesty nejede nějaký 'rychlejší' automobil. (přiložená fotografie je z podzimu, nyní je situace mnohem horší)

CZ7112

Jedná se o nebezpečný úsek plný prudkých oblouků a zatáček o malém poloměru. Úsek je využíván jako oblíbená mototrasa.

Rizikovost místa

Nebezpečí smyku nebo podklouznutí v celém úseku.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 8 (Ú 1, TZ 1, LZ 7, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

28 973 000 Kč

Vývoj místa

01/2016

Dle zjištěných informací ŘSD v tomto úseku instalaci motosvodidel zatím neřeší.

01/2017

Úsek silnice II/452 byl dopravní komisí navržen ke zvýraznění dopravního značení, zvýšení drsnosti vozovky a lokálnímu snížení rychlosti; návrh nebyl dosud rozpracován do realizační podoby a zatím není znám termín realizace (předpoklad realizace je rok 2017).

CZ7108

Jedná se o cca 12 km nebezpečný úsek plný prudkých oblouků a zatáček o malém poloměru. Úsek je využíván jako oblíbená mototrasa.

Rizikovost místa

Nebezpečí smyku nebo podklouznutí v celém úseku.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 18 (Ú 2, TZ 7, LZ 9, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

81 246 000 Kč

Vývoj místa

01/2016

V nejkritičtějších úsecích zde byla osazena motosvodidla. Je zde osazeno i SDZ upozorňující na rizikový úsek pro motorkáře. Na základě bezpečnostní inspekce se zde nevyhovující svodidla budou v budoucnu i nadále vyměňovat.

CZ7106

Čtyřpruhový úsek silnice I/56 směrově nerozdělený. V místě se nachází křižovatka s dvoupruhovou místní komunikací, a připojení autobusové točny MHD. Silnice I/56 je dopravně významná pozemní komunikace spojující Ostravu s podbeskydskou oblastí.

Rizikovost místa

Nejednoznačné vymezení dopravního prostoru v rámci křižovatky a zpevněné plochy, absence připojovacích a odbočovacích pruhů.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 8 (Ú 0, TZ 0, LZ 0, HŠ 8)

Socioekonomická ztráta

2 096 000 Kč

Vývoj místa

01/2016

Toto místo se neřeší. Dle ŘSD by jej měl vyřešit obchvat města Frýdku - Místku. Nicméně i po zprovoznění obchvatu Frýdku - Místku tato křižovatka bude stále existovat a bude i nadále riziková.

03/2016

Toto místo se již řeší a město Frýdek - Místek aktuálně zpracovává projektovou dokumentaci na úpravu křižovatky SSZ. Snahou města bylo zde vybudovat změnu řazení, případně okružní křižovatku, ale toto vlastníkem komunikace nebylo schváleno.

CZ7100

Styková křižovatka dvouproudových komunikací mimo obec, bez odbočovacích a připojovacích pruhů, jedná se o kombinaci delších přímých úseků a krátkých směrových oblouků malých poloměrů.

Rizikovost místa

Kombinace směrového a výškového trasování komunikace, nevhodné umístění křižovatky, ztížene rozhledové poměry.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 33 (Ú 2, TZ 7, LZ 16, HŠ 22)

Socioekonomická ztráta

90 013 000 Kč

Vývoj místa

10/2015

V říjnu 2015 byla zprovozněna přeložka silnice I/11. Z tohoto důvodu u této křižovatky poklesla intenzita dopravy. Je otázkou, zda se zprovozněním přeložky silnice I/11 rizikovost této křižovatky vyřešila.

03/2016

Tato křižovatka zatím není řešena z důvodu, že původní komunikace není napojena ve směru na Ostravu. Obousměrné zprovoznění původní komunikace se předpokládá někdy cca za 1,5 roku. Vlastník původní komunikace bude Moravskoslezský kraj, který má zájem následně tuto křižovatku řešit úpravou.

CZ7086

Dlouhý a frekventovaný přechod pro chodce, přes čtyřpruhovou komunikaci v obci. V souběhu se nachází přejezd pro cyklisty. V blízkosti se nachází výjezd sanitních vozidel z nemocnice.

Rizikovost místa

Přechod pro chodce je nedělený, výjezd sanitních vozidel v blízkosti.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 4 (Ú 0, TZ 1, LZ 2, HŠ 1)

Socioekonomická ztráta

6 209 000 Kč

Vývoj místa

03/2015

Dle vyjídření Ing. Martina Rebra z majetkového odboru Města Karviné tak v současné době (březen 2015) přechod není řešen, projektová dokumentace není zadána a v roce 2015 o ní ani Město Karviná neuvažuje.
Dle Studie posouzení přechodů v Karviné je přechod určen jako prioritní mezi dalšími 16, z nichž je již několik realizováno.
Město Karviná má zato, že v minulosti se potenciální záměr setkal s nesouhlasem vlastníka komunikace, což ale nelze doložit.

01/2016

Dle vyjádření ŘSD, ŘSD nemá nic proti instalaci ostrůvků u tohoto přechodu. Nicméně muselo by je zainvestovat Město Karviná a musela by se vyměnit celá část komunikace včetně podložních vrstev.

02/2016

Dle vyjídření Ing. Martina Rebra z majetkového odboru Města Karviné tak v rozpočtu města na rok 2016 nebyly zatím vyčleněny finanční prostředky na nápravu tohoto přechodu pro chodce. Nicméně město se bude tímto dále zabývat. Řešení pak bude vybráno z různých variant, které byly již v minulosti navrhovány a nebo budou teprve navrženy. V současné době ale není zatím zadáno zpracování studie ani projektové dokumentace.

03/2016

Proběhlo schůzka s panem Ing. Lukášem Raszykem, náměstkem pro silniční a železniční dopravu města Karviné. Připravuje se obchvat Karviné, který by se mohl začít stavět v roce 2018 a mohl by být dokončen někdy v letech 2020 nebo 2021. Po zprovoznění obchvatu zde samozřejmě poklesne intenzita dopravy a pravděpodobně tato silnici přejde pod správu Moravskoslezského kraje. Pak bude pro město Karviná jednodušší přechod řešit. V minulosti na komunikaci I/59 ŘSD měnilo povrch. Není známo zda realizaci úprav nebrání udržitelnost projektu v rámci financování z dotací. Za posledních 5 let se zde staly 3 nehody s chodci na vyznačeném přechodu s následky 2 těžká zranění a 1 lehké zranění. Pan náměstek přislíbil předat informace o nehodách podřízeným ke zjištění podrobných informací k nehodám z jakých konkrétních příčin se staly. Také není známo, zda by Policie ČR nebyla proti umístění SSZ k přechodu v návaznosti na sousední křižovatky a plynulost dopravy.

Více
Petr Hromek
Petr Hromek 9.5.19

CZ9504, Karviná, silnice U Vodárny

Aktivita: Zkontrolován
CZ9504

Ani provedené měření rychlosti 9.5.2019 nedokázalo díry vyhladit !?!? Možná by to chtělo nějaký konstruktivní přístup, ale..... AKTUÁLNĚ 11cm.

Více