Liberec

Obec

60 výtluků

  • 15 / 25 % Kritická závažnost
  • 28 / 47 % Nízká závažnost
  • 17 / 28 % Opraveno

Nadřazený celek

Mapa
na váš web
Více info
CZ9492

Takto vypadá povrch komunikace před vlakovým nádražím Liberec - Horní Růžodol. Jedná se i o příjezdovou komunikaci k řadovým garážím. Takto je poškozená ulice Rovná po celé její délce

CZ9302

Několik výmolů za kruhovým objezdem ze směru Kubelíkova - Průmyslová. Hned po několika metrech je v pravém jízdním pruhu první výmol. Další následuje. To samé je v protisměru.

CZ9301

Několik výmolů za kruhovým objezdem ze směru Kubelíkova - Průmyslová. Hned po několika metrech je v pravém jízdním pruhu první výmol. Další následuje. To samé je v protisměru.

CZ9281

Liberec Vesec u ulice Česká 617 u kruhového objezdu na parkovišti na proti Foxonu je velká díra, kde projíždí spoustu aut a už nejedno auto si rozbilo kolo. Prosíme o nápravu

CZ6593

V tomto úseku ulice Na Skřivanech asfalt na většině povrchu prakticky není vidět. V některých úsecích jsou hluboké rýhy a krátery. Matně si vzpomínám, že před cca 3 lety když jsem tam jel naposled, tak to tak strašné nebylo.

Více
CZ7144

Jde o úrovňovou stykovou křižovatku silnice III. třídy č. 29024 (km 1,5 - ul. Kunratická) a místní komunikace (ul. Hrubínova) nacházející se v obci Liberec, části Kunratice. Vozovka je bez výtluků a výmolů. Je zde mírné stoupání ul. Kunratické ve směru od centra města na Jablonec nad Nisou.Hlavní pozemní komunikace ul. Kunratická je o celkové šíři cca 6,8m v mírném levotočivém směrovém oblouku a stoupání, vedlejší pozemní komunikace ul. Hrubínova je o celkové šíři cca 14m, kde jsou na dvou třetinách pomocí VDZ vyznačeny odbočovací pruhy (vlevo a vpravo), bráno ve směru k ul. Kunratické. Pro zlepšení rozhledových poměrů je na protější straně ul. Hrubínove osazeno dopravní zrcadlo, které je nasměrováno vlevo a vpravo na hlavní pozemní komunikaci ul. Kunratickou.

Rizikovost místa

Okolní zástavbou a vedením hlavní pozemní komunikace III/29024 ul. Kunratické jsou narušeny rozhledové poměry z MK ul. Hrubínove vpravo na hlavní pozemní komunikaci.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 8 (Ú 0, TZ 1, LZ 1, HŠ 6)

Socioekonomická ztráta

24 074 000 Kč

Vývoj místa

11/2015

Dle Ing. Jana Čápa, vedoucího odboru dopravy Libereckého kraje, tak Liberecký kraj v současnosti připravuje projekty na silnicích II. a III. tříd řádově za 3,5 miliardy korun a tato akce v nich není a pravděpodobně do projektů nebude zahrnuta ani v příštím roce a to z toho důvodu , že vlivem dostavby silnice I/14 Liberec – Kunratice, by tato křižovatka měla ztratit na významu a silnice III. třídy by se měla stát spíše městskou komunikací. Liberecký kraj tedy asi nebude mít v plánu výstavbu okružní křižovatky a z pohledu Ing. Čápa by zde bylo asi nejlepším řešením SSZ.

02/2016

Ing. Jan Čáp, vedoucího odboru dopravy Libereckého kraje potvrdil, že zde Liberecký kraj investice neplánuje. Silnice I/14 je postavena na Kunratice, začátkem března 2016 se začne stavět zbytek z Kunratic do Jabloneckých Rýnovic a až se tento úsek dostaví, což bude cca za 2 roky, tak Liberecký kraj plánuje předat úsek silnice III. třídy u této křižovatky městu Liberec.

09/2016

Připravuje se projektová dokumentace na osazení křižovatky světelnou signalizací SSZ. V rámci této projektové dokumentace se budou řešit i chodníkové plochy a přechody pro chodce či místa pro přecházení.

Dle vyjádření Magistrátu města Liberce tak město Liberec, odbor správy veřejného majetku se úpravou předmětné křižovatky zabývá od roku 2010 včetně výstavby navazujícího chodníku na silnici Kunratická směrem k autobusové zastávce Ječná. Toto komplexní řešení se podařilo projekčně dotáhnout k územnímu rozhodnutí. Bohužel není možné dokončit stavební řízení a to z titulu nemožnosti provedení nezbytných majetkoprávních operací k pozemkům ve vlastnictví třetích osob a dále hlavně z důvodu celkového vyřešení odvodnění části lokality Kunratická, které je z podstatné části v soukromém vlastnictví a její technický stav neodpovídá nynější požadavkům na odvodnění. S přihlédnutím k výše uvedenému město Liberec zpracovalo audit bezpečnosti a projektovou dokumentaci k územnímu a stavebnímu povolení předmětné křižovatky a současně pořádalo v rámci IROP (dotace z EU) o dotaci na stavbu předmětné křižovatky v příštím roce 2017. Aktuálně probíhá stavební řízení a ze strany poskytovatele dotace má město předběžnou informaci, že předmětný projekt byl v první fázi vyhodnocen jako způsobilý a postoupil do dalšího řízení ve věci poskytnutí dotace.

CZ7179

Jedná se o nájezdovou větev MÚK silnic I/14 a I/35 nacházející se v k.ú. Liberec. Nájezdová větev MÚK je vedena v mírném stoupání ze silnice I/14 (směrem od Jablonce nad Nisou) na silnici I/35 (směr Děčín), kde se po přejetí stoupání prudce stačí vpravo do připojovacího pruhu silnice I/35. Komunikace je bez výtluků a výmolů.

Rizikovost místa

Za nepříznivých klimatických a povětrnostních podmínek zde dochází k dopravním nehodám, kdy řidiči vozidel po přejetí horizontu nájezdové větve a zatáčení vpravo na připojovací pruh dostávají smyk a vjíždějí do pravého a následně levého jízdního pruhu silnice I/35 (vedoucí ve směru Praha - Liberec - Hrádek nad Nisou), kde po přejetí jízdních pruhů naráží do středového ocelového a betonového svodidla (v případě, kdy se před tím nestřetnou s vozidly jedoucí po silnici I/35).

Nehodovost místa 01/2010-08/2016

Celkem nehod řešených PČR - 27 (Ú 0, TZ 0, LZ 10, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

4 290 000 Kč

Vývoj místa

09/2016

Ing. Josef Vrba, vedoucí provozního úseku ŘSD Správa Liberec k tomuto místu na Dopravní snídani řekl, že ŘSD již u tohoto místa nechalo zpracovat studii rekonstrukce mostu (most sousedí s výjezdovou rampou), ze které vyplynuly dvě varianty řešení. Most v protějším jízdním směru již rekonstrukcí prošel, kdy původní polská estakáda z roku 1976 byla zkrácena. Připravuje se tedy rekonstrukce druhého mostu, který sousedí s řešenou výjezdovou rampou na silnici I/35. Jedna z variant rekonstrukce mostu je, že 16-nácti pólový most se zkrátí na 1-dno pólový. Místo estakády tam pak vznikne násep. Současná situace připojení komunikací I/14 a I/35 v minulosti vznikla tak, že původně měla silnice I/14 vést Libercem jinudy a současné napojení bylo v minulosti vybráno jako tehdy jediné řešení. Most by tedy měl projít rekonstrukcí a v rámci rekonstrukce by mělo být řešeno i nové napojení silnice I/14 na silnici I/35. Oddělí se výškový oblouk od směrového, tak aby směrový oblouk připojení nebyl na horizontu. V současné době se prověřují možné výkupy pozemků souvisejících s připravovanou rekonstrukcí a řeší se převedení pěší dopravy, která nyní prochází pod rampou mostu. Město Liberec by zde také rádo v rámci rekonstrukce zakomponovalo i řešení pohybu cyklistů. V současné době se nedá odhadnout časový vývoj tohoto místa. Jisté je, že v roce 2017 se ještě bude toto místo projektovat v rámci dokumentace pro územní rozhodnutí.

Josef Nejedlý

Takto vypadá povrch komunikace před vlakovým nádražím Liberec - Horní Růžodol. Jedná se i o příjezdovou komunikaci k řadovým garážím. Takto je poškozená ulice Rovná po celé její délce

Tomáš Vašina

Několik výmolů za kruhovým objezdem ze směru Kubelíkova - Průmyslová. Hned po několika metrech je v pravém jízdním pruhu první výmol. Další následuje. To samé je v protisměru.

Tomáš Vašina

Několik výmolů za kruhovým objezdem ze směru Kubelíkova - Průmyslová. Hned po několika metrech je v pravém jízdním pruhu první výmol. Další následuje. To samé je v protisměru.

Více