Brno-venkov

Okres

178 výtluků

  • 22 / 12 % Kritická závažnost
  • 41 / 23 % Nízká závažnost
  • 115 / 65 % Opraveno
Mapa
na váš web
Více info
CZ10286

650 m dlouhý úsek v naprosto dezolátním stavu. Dlouhodobě dochází pouze k záplatování nejhorších výtluků po zimě a vyspravování nefunkční metodou patchmatic. Obměna povrchu nutná. Již před více než 4 lety se zde točila i reportáž České televize.

Více
CZ10289

Několik kilometrů dlouhý úsek na kterém je krajnice v naprosto nevyhovujícím stavu- velká míra zvlnění , drobných výtluků a nevhodných oprav, které stavu vozovky příliš nenapomáhají. Komunikace reálně použitelná asi z 65% její šíře.

CZ9359

jedna z mnoha rychlokvašných silnic, starý povrch nechaný, jen potřeno nějakým sajrajtem a na to naflákaný povrch nový. Trvanlivost pochybná, zde se již objevují slabiny této rychlo metody. Praskliny se objevují na více místech, až se to někde urve více je jen otázka času.

CZ9358

jedna z mnoha rychlokvašných silnic, starý povrch nechaný, jen potřeno nějakým sajrajtem a na to naflákaný povrch nový. Trvanlivost pochybná, zde se již objevují slabiny této rychlo metody. Praskliny se objevují na více místech, až se to někde urve více je jen otázka času.

CZ9357

jedna z mnoha rychlokvašných silnic, starý povrch nechaný, jen potřeno nějakým sajrajtem a na to naflákaný povrch nový. Trvanlivost pochybná, zde se již objevují slabiny této rychlo metody. Praskliny se objevují na více místech, až se to někde urve více je jen otázka času.

CZ8320

Na této zastávce nastupuje denně mnoho cestujících. Asi byli rádi, že dlouho nepršelo. Když naprší tak zastávka vypadá podle obrázku číslo 2. Když přijede autobus, je lépe stát daleko od nástupiště. Proč? Aby je voda, která nemá kam odtéct, nepostříkala. Asfaltová silnice před kanálem je propadlá, voda steče kolem kanálu, který je cca o 5 cm vyšší než zámková dlažba kolem kanálu. Asi se udělalo něco špatně. Kdo to byl? Zálivek pro autobusovou zastávku je opravdu záliv.

CZ7168

Jde o pevnou překážku – propustek v pravotočivé zatáčce na silnici III. třídy č. 39513 před obcí Syrovice. V blízkosti zatáčky jsou také další pevné překážky – stromy.

Rizikovost místa

Nezajištění rozhledu pro zastavení, nevhodné provedení zábrany na propustku proti vyjetí, výjezd z pole v nepřehledné zatáčce.

Nehodovost místa 01/2010-05/2016

Celkem nehod řešených PČR - 4 (Ú 0, TZ 0, LZ 2, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

858 000 Kč

Vývoj místa

06/2016

Kpt. Ing. Lubomír Sedlák, vrchní komisař Odboru služby dopravní policie Jihomoravského kraje k místu na Dopravní snídani řekl, že toto místo Policie ČR vybrala záměrně pro Dopravní snídani, protože zde byla snaha poukázat na to, že se úpravy na komunikacích řeší někdy neuváženě a bez projednání. U tohoto místa bylo v nedávné době osazeno svodidlo a nebylo instalováno v souladu s technickými předpisy. Protože svodidlo je dopravní zařízení, tak by bylo vhodné umístění svodidla s Policií ČR projednat a stanovit a po té teprve realizovat. Zde realizace pravděpodobně předběhla veškerá projednání. Také jsou zde otázky, zda je nutné zachovat zemědělský sjezd ve směrovém oblouku, zda svodidlo je správně osazeno a zda nemá být delší, jestli zde jsou optické prvky komunikace jako VDZ a směrové sloupky.

CZ7169

Železniční přejezd se nachází v dolině na silnici III. třídy č. 15269 mezi obcemi Troubsko a Ostopovice.

Rizikovost místa

Absence závorového systému, vzrostlá zeleň kolem železniční tratě a horší rozpoznatelnost ve směru od Troubska.

Nehodovost místa 01/2007-05/2016

Celkem nehod řešených PČR - 2 (Ú 2, TZ 0, LZ 2, HŠ 0)

Socioekonomická ztráta

42 620 000 Kč

Vývoj místa

06/2016

Pan Martin Králík ze SŽDC k tomuto přejezdu na Dopravní snídani řekl, že na přejezd byla zpracována projektová dokumentace v rámci modernizace úseku Brno – Střelice, zastávka u Brna. Projektová dokumentace obsahuje i to, že v místě přejezdu dojde ke zvýšení nivelety koleje, čímž se zde zlepší nepříznivé spádové poměry komunikace. Bylo vydáno drážní rozhodnutí o změně způsobu a rozsahu zabezpečení, a protože je to přejezd v intravilánu, počítá se zde s umístěním závor. Dojde zde také ke změně polohy nástupišť, které budou situovány směrem k Brnu a s tím souvisí i úprava přístupových chodníků na nástupiště. Projektová dokumentace byla projednána i se správcem komunikace. Bohužel celá investice, která byla naplánovaná v první fázi v letech 2009 – 2010 vešla vniveč vlivem iniciativy jednoho občanského sdružení a realizace se neuskutečnila. V budoucnu se ukáže, jak to s vývojem tohoto přejezdu bude dále. Počítalo se zde s modernizací celého úseku včetně všech přejezdů v úseku. Kdy se ale tato realizace uskuteční, se nedá říci.

01/2017

Dle SŽDC v současné době stále není vydáno platné územní rozhodnutí ani stavební povolení k modernizaci trati a k úpravě přejezdu. Situace prozatím zůstává stejná jako v loňském roce.

CZ7044

Jde o úsek silnice I/52 za Novomlýnskými nádržemi směrem na Mikulov v okrese Břeclav, lokalita "U RYBÁRNY". V předmětném úseku silnici I/52 křižuje v letních měsících poměrně zatížená cyklistická trasa. V daném úseku cyklistická trasa vede cca 100 m po silnici I. třídy a současně se v daném úseku silnice nachází zpevněná plocha, která je využívaná prodejci ovoce a zeleniny. Název "U RYBÁRNY" vychází ze skutečnosti, že v daném místě je i prodej ryb. Vedlejší komunikace, po kterých vede cyklotrasa, jsou účelové. Rychlost je na silnici I/52 omezena na 70 km/hod, je zde zákaz předjíždění a výstražné značení upozorňující na zvýšený pohyb cyklistů ve vozovce.

Rizikovost místa

Je zde konflikt motorové a nemotorové dopravy, vysoká intenzita provozu na mezinárodní silnici I/52, vysoký podíl nákladní dopravy a příčně vedená cyklistická trasa značně využívaná turisty v letním období. Velkým negativem je souběh cyklistické trasy cca 100 m po silnici I/52. Negativním prvkem je i prodej ovoce a zeleniny v blízkosti silnice I/52 (náhlé brzdění vozidel, odbočování ze silnice I/52, vyjíždění na komunikaci atd.). Kolize způsobují i manévry vozidel při odbočování na účelové komunikace. e zde instalováno výstražné značení upozorňujícího na zvýšený pohyb cyklistů ve vozovce a bezpečnostní povrch vozovky. V několika kilometrovém úseku silnice I/52 je několik kolizních míst stejného charakteru. Vysoký počet křížení silnice I/52 a cyklotras je nežádoucí. V blízkosti uvedeného místa je také několik kilometrů vzdálená křižovatka na Pasohlávky a Ivaň), kde se nachází křížení evropské cyklotrasy směřující do Vídně se silnicí I/52 (taktéž zcela neřešené místo). Jakákoliv stavební úprava je blokovaná plánovanou a stále odsouvanou výstavbou silnice R52 v úseku od Pohořelic po státní hranice, která výhledově prochází danou lokalitou.

Nehodovost místa

Celkem nehod řešených PČR - 14 (Ú 1, TZ 2, LZ 8, HŠ 6)

Socioekonomická ztráta

36 063 000 Kč

Vývoj místa

09/2015

Policie se alespoň v létě snaží snížit v tomto úseku rychlost na 70km/h. Snížení rychlosti se realizovalo v loni poprvé a nehodovost poklesla. Je to alespoň nějaké řešení, ale problematika se tímto nevyřeší.

06/2016

ŘSD připravuje projektovou dokumentaci k DUR dálnice D52. Současně s projektovou dokumentací D52 připravuje v součinnosti s ŘSD obec Pasohlávky projektovou dokumentaci k DUR na cyklostezku vedoucí podél dálnice D52. K přemostění dálnice cyklostezkou by mělo dojít pravděpodobně v místě hráze vodní nádrže (přesné místo zatím není známo). Současný přejezd "U Rybárny" bude výstavbou dálnice znemožněn. Příprava projektových dokumentací je složitá, protože se zasahuje do Chráněné krajinné oblasti.

Petr Hanák
Petr Hanák 25.10.20

CZ10289, Zbraslav, silnice č.395

Aktivita: Přidán
CZ10289

Několik kilometrů dlouhý úsek na kterém je krajnice v naprosto nevyhovujícím stavu- velká míra zvlnění , drobných výtluků a nevhodných oprav, které stavu vozovky příliš nenapomáhají. Komunikace reálně použitelná asi z 65% její šíře.

Petr Hanák

650 m dlouhý úsek v naprosto dezolátním stavu. Dlouhodobě dochází pouze k záplatování nejhorších výtluků po zimě a vyspravování nefunkční metodou patchmatic. Obměna povrchu nutná. Již před více než 4 lety se zde točila i reportáž České televize.

Více